SPOEDIG VERTREK VAN KARIN

20 maart 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

Zoals sommigen onder jullie ondertussen weten heb ik heimwee. Ik probeer mijn gedachten te verzetten, maar soms komt de heimwee in alle hevigheid. Ik mag eigenlijk niet klagen, en vind het ook best lastig.

De behandelingen, die onderga ik met gemak, bijbehorende jeuk wel of niet, maakt niet uit. De medicinale drankjes die echt niet elke keer (vaak) even lekker zijn, mij maakt het niet uit.

Maar dan, ben je plotseling wat zwakker en heb je geen energie meer, en dan valt alles in een keer tegen. Nou ja, niet alles, maar de heimwee steekt de kop op, al vanaf het begin. We dachten dat het even wennen was, maar helaas.

En dan heb je het geluk dat er zoveel mensen zijn die je steunen, van e-mailen en appen van collega's, vrienden, familie, superkinderen en lieve man, die toch ook ver weg is en ook nog moet werken.

Ik heb het geluk dat mijn lieve zus eerder komt, en zij zal hopelijk mijn reddende engel zijn om mij hier het thuisgevoel een beetje te geven. Natuurlijk zal ik er ook voor haar zijn, maar ik voorzie dat dit niet zo nodig zal zijn😂. Ze komt vrijdag en ik ben zooooooooooo blij. Dit geeft voor mij nu de eerste 6 weken even een opkikker.

Dus lieve mensen, lieve lezers, een dikke pluim voor mijn zus.

Zij zal de blog verder afwerken.

Groetjes van mij aan jullie allemaal. Bedankt voor jullie support.

Inge.

Donderdag a.s vertrek ik (Karin) dus naar AYV, naar Inge. Inge wil uiteraard haar behandeling graag doorzetten en wij willen dat ook graag voor haar. Er wordt heel goed voor haar gezorgd bij de AYV, iedereen is erg lief en de dokters houden haar goed in de gaten. Dr Vipin spreekt ze zeer regelmatig maar van heimwee kun je ook ziek worden en dat moet Inge niet hebben.

De tickets heb ik dan ook omgeboekt, 3 weken eerder dan de bedoeling was maar ik kom dan wel een week eerder terug. Zes weken zal ik fijn bij haar zijn. Het visum was al in mijn bezit en mijn collega’s zijn zo lief om de openstaande diensten over te nemen dus was het eigenlijk zo geregeld. Nou ja zo.............In korte tijd moet er dan toch nog veel gebeuren.

Inge haar bankpas is ook nog eens bij aankomst in India geskimmed op luchthaven Kochikode en vervolgens geblokkeerd door de bank. Met alle medewerking van de bank kan ik zelfs een nieuwe bankpas meenemen voor haar, geactiveerd en al en voor Inge weer een zorg minder. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we maar zeggen. Ik durf bij aankomst bijna niet te pinnen maar de Capdriver wil onderweg graag een kop koffie en volgens Inge gaat hij er vanuit dat ik dat ga betalen.

Mijn enige koffer is gepakt en ja hoor, overgewicht natuurlijk en wederom weegt mijn toilettas 3 kg😳. Inge wilde nog graag nieuwe kleding erbij wat ik voor haar zou kopen maar dit lukt gewoon niet meer. We gaan maar net als vroeger samen doen met kleding (Inge zal er leuk uitzien met 3 maten verschil🤪). Ach, de was wordt zo heet gewassen, (zie foto) en krimpt dan vast. Er is geen winkeltje in de buurt daar aan de rand van de jungle dus alle benodigdheden moeten mee.

Puckje is de komende tijd bij onze ouders en die heeft het daar al fantastisch. De werking van de oven en airfryer zijn uitgelegd aan Richard want hij zal zijn eigen potje gaan koken. Dit is zeker geen liefhebberij van Richard dus lieve lezers, restjes zijn welkom bij hem in plaats van de biobak 😋😂.

Wat rest is toch nog even naar de kapper ook al ben ik net geweest, een late dienst werken en afscheid nemen van het thuisfront. Ik wil eigenlijk nog wel afscheid nemen van velen die mij dierbaar zijn maar die mogelijkheid heb ik pas weer over 6 weken, ik heb gewoon geen tijd meer.

Ik vind het erg spannend maar alles is zowel hier als daar goed geregeld voor mij dus kan ik met een gerust hart naar lieve blije Inge.

Ik heb geen idee welke mogelijkheden ik heb bij de AYV om de blog bij te houden want volgens Inge komt de computer daar uit een ander tijdperk maar ik doe mijn best en ga het meemaken. Richard kan het ook heel goed dus dat komt vast goed.

Lieve lezers, tot 4 mei.

1. Jennie:
    20 maart 2018
    We hopen dat je heimwee minder mag worden nu je zus eerder komt, en dat dit de behandeling ten goede komt.
    Heel veel liefs,
  2. Lia de Roo:
    20 maart 2018
    Iieve karin, ik wens je een hele goede reis! Wat fijn dat je zo lang bij je zus mag/kunt zijn! Ik wens jullie allebei een hele fijne tijd en alle geluk van de wereld! Liefs Lia
  3. Jannie Hilgerink:
    20 maart 2018
    Lieve Karin, ook al ken ik je nog maar kort. Ik vind je een kanjer. Wat jij allemaal voor je zus doet. Super 😍😍😍. En die diensten nemen we natuurlijk over. Hoop dat je veilig aankomt. 😘😘😘
  4. Brenda Schalken:
    20 maart 2018
    Karin een hele goede reis.......samen hopelijk sterk!
  5. Jaire van Sloten:
    20 maart 2018
    Lieve Karin wat fijn dat je eerder naar je zus mag en kan. En dat geeft weer moed. Ik wens je een hele goede reis en geniet beide van elkaars gezelschap. Dan komt het goed naar boven veel liefs voor jullie beiden Gr Jaire xxx
  6. Colette Schaufeli:
    20 maart 2018
    Lieve Karin, ik wens jou een hele goede reis en geniet samen met Inge van het samen zijn. Dan zal de heimwee van Inge een stuk minder zijn. Heel veel liefs xxx😘
  7. Judith Dollekamp:
    lieve Inge ,
    Het komt goed met je hoor! Het zal ook zo’n cultuurschok voor je zijn. Logisch dat je van slag bent. Alles is anders dan wij hier gewend zijn.Heel fijn voor je dat Karin eerder komt, daar zal je steun aan hebben.
    Karin voor jou een hele goede reis gewenst.
    Groetjes, Judith
  8. Astrid Kruzen:
    Lieve Karin,
    Wat fijn dat je dit zo hebt geregeld om er te zijn voor Inge.
    Heel veel sterkte voor jullie samen...xxx
    Goede en veilige reis.
    Gr. Astrid
  9. Siny:
    Goede reis Karin.....
    Voor jullie zusjes samen alle goeds
    xxx
  10. Maudy:
    20 maart 2018
    Ik wens je een goeie reis. Ik ken je niet. Doe inge de hartelijke groeten en ik hoop dat jullie het fijn samen hebben en dat de heimwee mineer wordt . Liefs Maudy.
  11. Frouk:
    20 maart 2018
    Lieve Karin , ik wens je vast een hele goede reis en wat fijn dat jij snel bij Inge kunt zijn om er samen tegenaan te gaan ( samen sta je sterk ) heel veel succes 🍀🍀 dikke kus , jullie zijn kanjers 😘
  12. Marcel:
    21 maart 2018
    Lieve Inge hou vol ondanks de heimwee je zus komt binnenkort, dan zal het een stukje beter gaan. Erik en de kinderen die redden zich wel, en anders kunnen ze altijd bij mij aankloppen voor wat dan ook.
    Inge hou je taai en heel veel groetjes van Marcel - Moni en Kevin. XXX
  13. Marit Getkate:
    21 maart 2018
    Karin, heel veel succes en hoop dat de heimwee bij je zus minder zal worden nu jij er bent voor haar..geniet van elkaar 😘
  14. Johan en hermien:
    21 maart 2018
    lieve Inge wat zijn we trots op jou hou vol meisje je zusje staat naast je samen sta je sterk liefs van ons xx ook knuffel voor Erik en kinderen xxxx
  15. Carolien:
    21 maart 2018
    Lieve Karin en Inge, wat goed dat je eerder gaat. Ook fijn dat er zoveel mensen zijn die dit mogelijk maken voor jullie. Heel veel succes en samen sta je sterk! Goede reis, liefs Caro
  16. Sinette Bos:
    Lieve Karin en natuurlijk Inge,
    Fijn dat je eerder dan verwacht had naar je dierbare zus kan gaan. Zoveel lieve mensen om je heen om het mogelijk te kunnen maken. Fantastisch. Hopelijk knapt Inge snel op. Wens je een hele goede reis en een fijne tijd in India.
    Knuffel en liefs van ons allemaal.
  17. Sieta Carsouw:
    21 maart 2018
    Lieve Karin en Inge ik wens jullie veel sterkte en succes in India.... Karin een hele goede reis gewenst! Fijn dat je zo snel naar Inge toe kunt! Dikke knuffel voor jullie!!🍀🍀
  18. Thea Slot:
    22 maart 2018
    Karin ik wens jou een goede reis, fijn samen weer met Inge, hopelijk komen jullie de dagen goed door, dat zal Inge ook goed doen, doe de groeten aan Inge.
    Heel veel succes samen.🍀🍀
    Liefs Thea.
  19. Aly Stopel:
    22 maart 2018
    Karin fijn dat je colega’s Het mogelijk maken dat je eerder naar Inge kunt. Ik hoop dat het Inge helpt bij de heimwee die ze heeft en dat jullie ook samen kunnen genieten goede reis
  20. Truus:
    22 maart 2018
    Ach meid toch, heimwee is zo naar. Ik hoop dat je het snel kwijt bent als Karin er is!

Dikke xxx en knuf van mij.
  21. Bert:
    22 maart 2018
    Lieve Buuf, succes met je trip. Richard kan elk moment bij ons aanschuiven. We koken graag voor meer.
  22. Juliette Braker:
    22 maart 2018
    Karin, Ik wens jou een goede reis. Wat fijn dat je wat eerder bij Inge kan zijn, en veel steun aan elkaar zult hebben. Heel veel succes en geluk🍀liefs Juliette
  23. Hans en Truus Beverdam:
    22 maart 2018
    Lieve meiden, wat fijn dat jullie binnenkort bij elkaar zijn.
    Karin goede reis, geweldig dat je zulke fijne collega"s hebt.
    Wij wensen jullie een hele goede en fijne tijd, samen gaat het jullie lukken.l Lieve groeten Hans en Truus.
  24. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    23 maart 2018
    Lieve Karin. Topper!! Gisterenavond half 10 mocht ik een apje van je ontvangen: "ik ben over, nu nog 6 uur rijden". Vanmorgen om half 6 was je eindelijk bij je zusje. Lieverds heel veel sterkte maar ook een hele fijne tijd samen. Heel veel liefs Jo
  25. Gerrie en Johan:
    27 maart 2018
    Heel veel respect voor je inzet en moed! Heel fijn dat je zusje nu bij je is. 👌🏻