Ayurveda Yoga Villa (AYV)✈️

11 maart 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

Inge is aangekomen bij de Ayurveda Yoga villa, (Ik kort dit vanaf nu af in AYV).

Ik zal vertellen hoe het gegaan is naar de informatie zoals ik het begrepen heb van Inge zelf en van Eric. Voordat ik een nieuw reisverhaal plaats leest Inge hem altijd eerst maar dat kan nu niet in verband met de beperkte data en telefonische bereikbaarheid. Er is namelijk geen WiFi aanwezig (vanwege de ongezonde straling)  en moet ze het doen met een buitenland bundel en afwachten of er überhaupt wel bereik is. Ik wil natuurlijk veel te veel weten in die korte beschikbare tijd, hoe het met haar is en of alles zo is gegaan zoals eerder beschreven is.

Inge is gisteren morgen om ongeveer 05.30 uur vertrokken naar Düsseldorf luchthaven en uitgezwaaid door Erik, Timo en Bob. Ze heeft om 09.30 uur een foto gestuurd dat ze het vliegtuig in ging. Ze kreeg de zenuwen al op dit luchthaven omdat de dame die de visum nakeek al wegliep ter controle. Zo bang dat ze was dat het niet goed zou zijn. Gelukkig was dit niet het geval en kon ze gaan nadat ze ook nog eens haar schoenen uit moest doen en gefouilleerd werd.

Om 18.15 uur stuurde ze een berichtje dat ze op luchthaven Abu Dhabi was aangekomen (Verenigde Arabische Emiraten), doodmoe van al het vreemde zoals ze zei en met weinig eten. Van de spanningen had ze al diarree, daar appte ze een smiley bij dus dan was het vast nog te doen, ga ik vanuit. Gelukkig had ze de nodige energierepen bij zich en dit bleek ook nodig. De overstap viel gelukkig mee. Om 24 uur belde ze Eric dat ze aangekomen was op Kochicode luchthaven in het zuidwesten van India. De irisscan en vingerafdruk duurde zolang dat ze een zenuwinzinking nabij was en daarna opgelucht kon ze dan toch met de stempel in haar paspoort door de douane. Bij aankomst moest ze direct geld pinnen en hier had ze 6 ATM geldautomaten voor nodig gehad voordat het lukte om er 20.000 Indiase roepies uit te krijgen.🤑 Grote lappen geld en allemaal “lappen” van 2000 roepies. Ze moest goed opletten dat ze niet geel waren maar groen omdat gele lappen geld niet geaccepteerd zouden worden dus ik wilde natuurlijk weten welke kleur. Wat bleek; BLAUW.😂😂😂. De chauffeur stond er met zijn “ all you need is love bordje” maar met Eric zijn naam erop. Inge had dit al verwacht omdat de mail steeds via Eric zijn mailadres ging.

Tot haar verrassing had de chauffeur ook een man uit Luxemburg opgehaald en hij ging ook naar de AYV. Om 06.45 uur appte ze dat de reis zwaar was, het goed met haar gaat en ze in haar cottage zit. Bij haar aankomst bleek dat er ook nog een vrouw uit Toulouse was aangekomen, ze had ontbijt gekregen waarvan ze niet wist wat het was en ook nog niet genoeg maar ze had nog een paar nootjes. Inge krijgt vandaag ook al een consult en een treatment. (Wat dit is horen we vast nog).

Inge was direct al verteld dat het heel goed was geweest dat ze geen chemo had gehad want dan hadden ze weinig voor haar kunnen doen. Na deze mededeling en in combinatie met de vermoeidheid en cultuurschok gaf dit uiteraard bij haar het nodige gevoel van emotie.

Het laatste bericht was dat ze foto’s heeft gemaakt van haar cottage, het er bloedheet is, ze geen slaap heeft maar wel doodmoe is, ze zo gaat lunchen en ze daarna 2 thermoskannen met herbalthee mee krijgt naar haar cottage wat goed smaakt.

Ook wij kunnen allemaal nu even weer met een gerust hart een dutje doen want ongetwijfeld zullen er lezers zijn geweest die er ook slecht van hebben geslapen !

Zojuist 09.50 uur, appte ze nog dat ze haar lunch 1 x per week op een bananenblad krijgt waar het personeel om 05.00 uur voor opstaat, het eten ging wel en ze ziet zo dr Vipin.

Hij heeft al aangegeven dat ze zeker rekening moest houden met een half jaar en dat ze haar visum gaan omzetten en verlengen.

Lieve zus ik mis je nu al !!😘😘😘

1. Munster:
    11 maart 2018
    Mooi gedaan Karin.Zijn we weer gerust.
  2. Melanie:
    11 maart 2018
    Fijn dat je er bent Inge! Zal de nodige energie gekost hebben. Maar hoop van harte dat het binnenkort beter is en je ook kunt genieten van je verblijf daar! Liefs Mel
  3. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    11 maart 2018
    Fijn dat je er bent. Je zal wel zeker doodop zijn. Lekker uitrusten en ook fijn gaan genieten. Liefs Jolanda Herman en Cas. ♡♡♡
  4. Jannie Hilgerink:
    11 maart 2018
    Fijn dat je er bent. En nu gaat er van alles gebeuren. Spannend. Veel succes.
  5. Gerry:
    11 maart 2018
    Lieve Inge, eindelijk goed aangekomen in India! Na deze enerverende reis hopen we dat je tot rust kunt komen.
    We zijn heel benieuwd hoe de komende tijd er voor jou uit gaat zien! Heel veel succes gewenst!
    Groetjes en liefs!
  6. Sieta Carsouw:
    11 maart 2018
    Wat spannend allemaal en wat ben ik blij dat je er bent Inge! Ik wens je alle goeds en succes! Liefs Sieta
  7. Izeta de Feber:
    11 maart 2018
    Hoi lieve meid Inge hoe gaat het met jou kun je al een beetje tegen de warmte
    Doet je lampje nog goed 😋grapje...we missen je wel... beterschap lieve meid..gr Izeta😘😘😘
  8. Renate:
    11 maart 2018
    Fijn dat je veilig aangekomen bent! Beterschap en succes!
    Liefs Noud, Frank en Renate
  9. Thea Slot:
    Lieve Inge,

Gelukkig dat je er bent, zaterdag vaak aan jou gedacht met die lange reis voor de boeg, hoop van harte dat het er goed met je gaat, nu maar 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 dat je er veel baat bij hebt. Heel veel succes met alles. Liefs Thea.
  10. Gerrie en Johan:
    12 maart 2018
    Hoi Inge,
    We waren al een beetje op de hoogte via Timo en Eric.
    Deze blog is mooi voor alle details en je ervaringen te volgen.
    Inge je bent een kanjer en we denken aan je.
  11. Siny:
    13 maart 2018