“ HAAT-LIEFDE VERHOUDING “

25 januari 2018 - Palvelichem, India

Waar gaat de reis van Inge precies naartoe ?

India is zo groot, het heeft 1,2 miljard inwoners en Nederland past ongeveer 95 keer in India.

Als je de reiservaringen leest over India dan lees je regelmatig, het is er prachtig en verschrikkelijk.  Hier wordt ook mee bedoelt; You love it or you hate it, overweldigend, mooi, hartverscheurend, spiritueel, chaotisch, gevaarlijk, vies , kleurrijk en cultuurschok .

India is een van de meest onhygiënische landen ter wereld. Ik las ook dat bijna iedere reiziger een echte  “ Delhi-belly “ heeft gehad. Hier moest ik even over nadenken maar als je vervolgens leest dat het in Delhi , warm , vies, stoffig , lawaaierig en druk is dan begrijp je de uitdrukking en ontkomt er blijkbaar niemand aan een Delhi-belly. Delhi , de chaotische hoofdstad met 11 miljoen inwoners is een keiharde confrontatie met een compleet andere wereld.

Hoe anders is het in de streek Kerala waar de Ayurveda yoga villa ligt waar Inge naartoe gaat. In tegenstelling tot veel andere delen van India is het leven in Kerala relaxed. De chaos en drukte van de grote steden lijkt hier mijlenver weg en Kerala is een van de meest ontwikkelde gebieden van India en de levenstandaard is er hoog. Volgens de site ligt de deelstaat Kerala in het diepe zuidwesten van India , met een oppervlakte die maar net iets kleiner is dan heel Nederland. Het bestaat uit weelderige natuur-en riviergebieden, uitgestrekte rijst-en theevelden, tropische stranden en mooie koloniale handelstadjes. Door heel Kerala loopt een 900 km lange netwerk van kanalen, de beroemde " backwaters " en is vaak de enige toegang tot de afgelegen dorpen. De regio heeft een rijke historie en stond eeuwenlang onder invloed van Portugese, Nederlandse en Britse zeevaarders. Deze invloeden zie je nog steeds goed terug in het hedendaagse straatbeeld.

Inge gaat naar het district Wayanad, een van de mooiste natuurgebieden van Kerala. Rijstvelden, koffie, kruiden- en rubberplantages, dichte bossen en bergtoppen typeren Wayanad en het is een perfect gebied om olifanten te spotten.

Als je al dat moois leest zou je toch bijna vergeten waarom Inge daar naartoe reist.

Hoe komt Inge er ? Ze reist met luchtvaartmaatschappij Etihad van Düsseldorf naar Kochikode,  met overstap op luchthaven Abu Dhabi. Aangekomen in India op luchthaven Kochikode wordt ze opgehaald door een cap driver ( met een echt "All you need is love bordje " waar haar naam op staat ) voor het laatste stukje, een autorit van ruim 3 uur naar de Ayurveda yoga villa, haar plaats van bestemming.

Je kunt ook rechtstreeks vliegen naar India en daar heb ikzelf voor gekozen. Gewoon om te kijken welke vlucht nu het beste bevalt. Ik mag dan een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam met Jet Airways hebben maar bij aankomst op luchthaven Bangalore om 00.20 uur hoop ik maar dat mijn cap driver er staat want dan heb ik nog een autorit van 7 uur voor de boeg. De reisduur en kosten van deze 2 opties zijn vergelijkbaar. Het is in ieder geval heel spannend en gaan het meemaken...........

De uitkomst van onze vliegervaring zullen we jullie uiteraard niet onthouden.

1. Marcel:
    25 januari 2018
    Leuk om te lezen maakt niets uit hoe en wat het belangrijkste is dat het goed komt met Inge en dat hoop ik echt uit de grond van mijn hart.
    Blijf de verhalen volgen....
  2. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    25 januari 2018
    Zo mooi om dit allemaal te lezen en mee te beleven. Heel spannend allemaal. Waardevolle reis en verblijf en het allerbelangrijkste is: de gezondheid van Inge!! 😘❤
  3. Munster:
    28 januari 2018
    Het is heel spannend wij hopen dat onze dochter het heel goed gaat en hopelijk gezond terug komt.