LIVE MUST BE A LITTLE FUN

28 maart 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

'Live must be a little fun', is de uitspraak van een amerikaanse dame hier die op doorreis is. Er zijn hier zoveel verschillende mensen met hun "eigenaardigheden", dat maakt het hier heel bijzonder. De meesten zijn ziek zoals ik al eerder schreef. Anderen komen puur om hun gezondheid te verbeteren of om even bij te komen van alle stress of psychische problemen. Veel kunnen hier ook met de volle overtuiging meedoen met de religieuze gebeden. Die kunnen dus heel goed "omdenken". In dit holistisch hospital gaat het in de eerste plaats om de mind, dan the medicin en dan de religi en zij hebben de volle overtuiging dat kanker kan genezen. De amerikaanse doet overal trouw aan mee maar niet uit volle overtuiging omdat ze dus vindt dat live must be a little fun. Een ander veel gezegde opmerking hier is: 'feel your body', vooral tijdens de yogalessen. In een van de vorige blogs heb ik de mantra opgeschreven. Deze kende ik al uit mijn hoofd en hier wordt deze erg vaak gezongen dus kwam dat goed van pas. Hier zingen ze vele mantras meer maar wij laten het hierbij of het moet niet moeilijker zijn dan ummmmmmm, dan doen we wel weer mee, 3x. Tijdens mijn dagelijkse massage wacht ik al op de vraag van een van de lieve dames; is the pressure fine mem, waarop ik dan aangeef dat ze het fantastisch doen. Behandelingen doen ze altijd samen, niet alleen de behandelingen, ook schoonmaken, met een kruiwagen lopen, en alles wat je kunt bedenken. Het is altijd een duo en ondanks dat ze weinig vrije tijd hebben, is de werkdruk niet hoog en alles is uitstekend georganiseerd. Ze onthouden ook alles en het komt altijd goed. De dames die mij behandelen tijdens de massages hebben per maand 4 dagen vrij. De afgelopen dagen is het weer komen en gaan van mensen. Het meest besproken met de "nieuwkomers " is toch wel de autorit van Bangalore naar de AYV en iedereen heeft een vergelijkbare ervaring. Ook is men altijd nieuwsgierig hoe men van de AYV gehoord heeft en meestal is het antwoord; via,via, die hier al geweest is. Net als wij dus. Wat zeker is dat alle personeel erg goed voor je zorgen hier en Inge erg veel steun krijgt van de andere aanwezigen hier. Iedereen ziet maar al te goed hoe moeilijk het is voor haar en zien het ook direct aan haar. Dr Vipin blijft bij moeilijke momenten zeggen; it's all part of the treatment. Zo ook the suntherapie waarbij Inge ingesmeerd met een medicinale olie en ingepakt van top tot teen een uur in de brandende zon moet liggen. Verschikkelijk moeilijk om te doen met 35 graden maar het lijkt na 3 dagen al effectief. Inge zegt al iets beter te slapen en haar gemoedsrust moet er ook beter van worden. Laten we hopen dat zich dit voortzet. De afgelopen dagen heb ik ook ervaren dat de medische behandelingen hier echt helpen. Inge en ik hebben allebei al een hele witte huid gekregen hier, mede doordat de behandeling met de cowurine alle toxins uit je lichaam haalt. Bij Inge dan met medicatie en bij mij met kruiden. Inge drinkt zelfs cowurine. Dit is gelukkig geurloos.Vanmorgen kon ik de behandeling met de smoke zelf eens ervaren. Er wordt een soort van een grote kaneelstok (daar lijkt het op) aangestoken en in een koperen houder gedaan waarvan het uiteinde iets open is. Daar komt dan rook uit en dit komt dichtbij je neusgaten. Je moet dan met 1 neusgat opsnuiven terwijl de andere dichtgehouden wordt. Dit gebeurt een keer of vier. Eerst kreeg ik uit een capsule 4 druppels (???? geen idee dus wat) in mijn neusgaten. Vervolgens is de mond aan de beurt. Inhaleren, dan mond dicht en vervolgens uitblazen, dit gebeurt ook een keer of 4. Het prikt enorm maar het wonderlijke is dat je veel vrijer kunt ademhalen.

Ik moet nu stoppen want er wil graag een jongen op de computer en ik zit er al een poosje achter en ga zo naar de Yoga, voor mij is het de Hot Yoga want met 35 graden drijf je bijna op je matje.

Voor alle lieve lezers, de groetjes van Inge.

1. Jannie Hilgerink:
    28 maart 2018
    Fijn om weer wat van je te lezen Karin. Ik hoop dat Inge het volhoud en dat jullie ondanks alles ook een beetje "fun" hebben 😘😘😘
  2. Siny:
    28 maart 2018
    Zwaar maar erg bijzonder...prachtig verhaal xxxx
  3. Frouk:
    28 maart 2018
    Wat weer een bijzonder en mooi verwoord verhaal Karin en ik hoop dat Inge het goed kan volhouden en dat jullie samen natuurlijk ook een beetje fun hebben . Liefs 😘Frouk
  4. Brenda Schalken:
    28 maart 2018
    Je kunt mooi verwoorden Karin.....en zeker...have fun☘️😊
  5. Truus:
    28 maart 2018
    Fijn om weer wat te horen! Lieve groetjes allebei.
  6. Els Brager:
    28 maart 2018
    Mooi om te lezen en wat het met je doet. dinsdagavond mijn eerste cursus avond Ayuverda ben benieuwd
  7. Jaire van sloten:
    28 maart 2018
    wat bijzonder toch allemaal maar jullie doen het met zoveel over gave jullie zijn toppers en ik wacht alweer op het volgende berichtje liefs en een dikke knuffel voor jullie beide liefs Jaire van Sloten 😘😘😘👍💪🤛
  8. Sieta Carsouw:
    28 maart 2018
    Wat een mooi verhaal weer Karin, en heel speciaal! Je zit er helemaal in als je het leest!
    Vind het heel byzonder wat er allemaal gebeurt! Ik hoop zo dat het Inge goed doet!
    Super hoe jullie dit samen doen! Liefs Sieta
  9. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    28 maart 2018
    Zo prachtig weer op papier gezet. Je wordt helemaal meegenomen in jullie belevenissen. Elke leuk als de melding komt dat er weer een verhaaltje komt van jullie. Bijzonder hoor wat er allemaal gedaan wordt daar. Tot gauw weer :-)
  10. Harriette:
    28 maart 2018
    Hou je taai inge 💪🏼🍀 en karin heel fijn dat je er bent voor inge , wat een rituelen ! Heel bijzonder allemaal, ongelooflijk! Liefs harriet🍀😘
  11. Yolande:
    28 maart 2018
    Wat een byzondere ervaring.Super dat jullie dit samen mogen ervaren.Heel veel "fun"zoals de amerikaanse dame het beleeft,liefs Yolande
  12. Annette:
    29 maart 2018
    Hoi Karin en Inge,wat fijn dat jullie nu samen zijn, en wat een prachtig verhaal , ik volg het doordat mijn zusje Harriette het mij vertelde. Inge en Karin succes.
    Liefs annette