IS HET MEETBARE ALTIJD BETER ?

10 februari 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

In afwachting van nieuwe informatie lees ik veel en vraag ik mij veel dingen af. Zoals ik in de vorige blog al schreef, is het afgelopen jaar veel gebeurd en de meest voorkomende vraag was toch wel of en wanneer Inge zou gaan starten met chemo. Als je al bekend bent en gebruik maakt van alternatieve geneeswijze, klassieke homeopathie in Inge haar geval, dan is de keuze misschien nog moeilijker. Inge heeft haar keuze heel duidelijk gemaakt om het niet te doen ( wat eigenlijk een duivels dilemma heet ). Toen ben ik eens gaan lezen wat de relatie/spanning tussen de reguliere en alternatieve geneeswijzen zijn.

Reguliere geneeskunde wordt gezien als meetbaar in tegenstelling tot de alternatieve geneeswijze, maar de positieve werking van de alternatieve geneeswijze is ook steeds meer vast te stellen.

Hier raak je niet over uitgesproken omdat iedereen hier wel een mening over heeft. Een eenzijdig antwoord heb ik niet kunnen vinden.

Wat ik gelezen heb is dat mensen hun leefpatroon heel moeilijk kunnen veranderen, kort gezegd, als je naar de dokter gaat verwacht je een pilletje. Als je bijvoorbeeld het advies krijgt minder te eten of te drinken dan zijn de meeste mensen daartoe niet bereid. Net als instant voedsel willen ze ook instant genezing en omdat artsen het ook druk hebben is dat wel net zo gemakkelijk.

Steeds meer mensen gebruiken echter wel liever de natuurlijke dan chemische middelen en zelfs in 85% van de Nederlandse gezinnen is er een homeopatisch product in huis. Om te bewijzen of een middel helpt moet je veel geld betalen om een onderzoek te financieren. Dat is iets waar kleine bedrijven het geld niet voor hebben en meestal alleen haalbaar is voor de farmaceutische multinationals.

Nederland loopt niet bepaald voorop in de erkenning van alternatieve geneeswijzen maar steeds vaker zijn er pleidooien te horen om beide geneeswijzen te integreren. In landen als India, Zwitserland, maar ook in Canada en de Verenigde staten is deze ontwikkeling echter al veel verder.

India kent een lange traditie van homeopathie, is daar een officieel erkende behandelmethode en al in 1878 leidde dit tot de oprichting van de eerste homeopathische hoge school. In Zwitserland is homeopathie zelfs opgenomen in het basisverzekering.

Wijzelf zijn alleen bekend met klassieke homeopathie.

Op de site klassiekehomeopathie.nl kun je heel veel zien en lezen over klassieke homeopathie en de homeopaten, die opgeleid zijn om elke ziekte en alle klachten behandelen.

Elke ziekte begint met een verstoring van het energie lichaam, deze is niet te zien maar wel te voelen. Vaak geef je dan aan dat je je niet zo lekker voelt. Als zo’n verstoring langer duurt dan geeft dat op den duur lichamelijke klachten die wel zichtbaar zijn. Kanker is een eindresultaat van een lichaam dat uit balans is. Kanker is een verstoring tot in de cel. Volgens de site wordt bij klassieke homeopathie gekeken naar een samenhang van klachten en symptomen en iedere behandeling is op de patiënt individueel afgestemd.

Ik wens voor iedereen heel veel wijsheid maar vooral een goede gezondheid !

1. Jannie Hilgerink:
    10 februari 2018
    Jeetje Karin, wat komt er veel op jouw pad 🤔. Heb jij nog wel tijd om te werken 😓. Wat is er veel om over na te denken en uit te pluizen. Ik ken je nog niet zo lang maar petje af voor jou hoor 🤗🤗🤗
  2. Jaire van Sloten:
    10 februari 2018
    Heel veel succes met het uit pluizen van de middelen die je voor je zelf wilt gebruiken 👍