NAMASTÉ

7 maart 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

Jullie zijn natuurlijk reuze benieuwd hoe het is afgelopen met het visum.  Een paar dagen na de afwijzing van Inge haar medische visum kreeg Inge haar toeristische E-visum binnen. Gelukkig ging dit heel vlot. Dit visum is 4 maand geldig maar ze mag maar maximaal 60 dagen in India verblijven.

Nu kreeg ze gelukkig een mail van de Ayurveda yoga Villa dat daar haar toeristische E-visum (met betaling van 5000,= roepies) omgezet kan worden in een medisch visum en daar verlengt kan worden. Hoelang de verlenging zal worden blijft tot nader bericht nog even een verrassing.

De vertaling van de Certificate of Incorporation is inmiddels ook vertaald van het dialect Malayalam naar het Engels, met een mooie bureauverklaring van het vertaalbureau, inclusief stempel en handtekening. Wie weet komt het toch nog van pas in het verlengingstraject. (Zie foto’s).

Het belangrijkste is dat het in ieder geval gaat gebeuren. Zaterdag 10-03 vertrekt Inge in alle vroegte. De allerlaatste voorbereidingen zijn bijna klaar. Inge heeft nog 5 kg in de 2 koffers te gaan maar Inge zei zojuist nog dat ze dat ook wel gaat halen. Als haar toilettas net als de mijne al 3 kg weegt dan moet ze er zelfs nog weer iets anders uithalen. Er gaan uiteraard ook boeken mee, veel voorraad homeopathische medicijnen, een yogamatje en een extra lamp voor in haar cottage.

Deze extra lamp is nodig omdat het behoorlijk donker zou zijn in haar cottage. Inge heeft een back cottage wat betekent dat de ligging ervan achterin is. Ideaal voor mensen die meer privacy en stilte willen. Niet dat Inge daar nu zo’n behoefte aan heeft maar ze zijn het voordeligst en daar is het Inge om te doen. Vanaf haar balkon ziet ze de rivier dus niet maar als zij haar slaapkamerraam opent dan ziet ze heel veel groen, namelijk de jungle. Een stoeltje om eens heerlijk aan de rivier te zitten zit ook in de koffer al is het haar afgeraden dat niet in hoog gras te doen vanwege de slangen die dààr zitten. Ik zou niet eens meer rustig kunnen zitten en begrijp er dan ook niets van dat ze mijn hangmatje niet mee wil nemen.  Het is maar een klein pakketje en ze kan dan veilig zitten of liggen tussen de bomen. Mijn “best buy ever” en als ik kom neem ik hem zeker mee.

Voordat Inge vertrekt zal ze zeker het woord nog tot jullie richten lieve lezers. We kijken ernaar uit.

Ik ben ervan overtuigd dat ze in de Ayurveda Yoga Villa heel goed voor Inge gaan zorgen en dat ik jullie daar nog veel mooie verhalen over ga vertellen.

Met de “geluksturtle” , die ze heeft gekregen van haar collega (omdat het hem veel geluk gebracht heeft tijdens zijn reis in Peru), gaat het zeker lukken.

Namasté India !

1. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    7 maart 2018
    Fijn dat het nu geregeld is. Op naar India. Spannend! In gedachten zijn we bij je ♡♡♡
  2. Siny:
    7 maart 2018
    Veel liefde en kracht gewenst.
    Namaste'
  3. Herbert Bikker:
    7 maart 2018
    Karin in plaats van boeken zou je ook een e-reader mee kunnen nemen? Scheelt veel kilo’s
  4. Marthijn:
    7 maart 2018
    Wat fijn zeg dat alles nu geregeld is .. nogmaals heel veel succes en vooral een goed en gezond herstel
  5. Truus:
    7 maart 2018
    Mooi dat het zover in orde is! 🍀🍀🍀
  6. Jolanda:
    8 maart 2018
    Lieve Inge,Toi Toi Toi .ik denk aan je .Groetjes Jolanda Wolters Struik.
  7. Yolande:
    9 maart 2018
    Hoi lieve Inge,
    Het was fijn je nog even te zien voor je aan je grote avontuur gaat beginnen.Vol vertrouwen en heel zelfverzekerd ,zoals ik je ken.
    liefs Yolande