Het Slangenmens

13 april 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

Verschillende keren wil ik al iets vertellen over de yogaleraar, wie ik echt een slangenmens vind. Helaas is hij terug gegaan naar een andere locatie (ik hoop tijdelijk). Er zijn 3 locaties bij AYV. Waar wij zitten, dus tegen de jungle aan zeg maar, een locatie in de bergen, hier 45 minuten vandaan en een locatie aan zee in Goa, 11 uur rijden hier vandaan. "Het slangenmens" geeft dus eigenlijk les bij de locatie in de bergen. Toch is hij hier minstens 2 weken geweest en hoewel hij de oudste van de 2 yogaleraren hier was, was hij wel mijn favourite. Die man was zo goed en zo lenig, heel bijzonder. Hij liet gewoon zien hoe lenig hij was en dit was echt lachen. Met gemak legt hij zijn benen in de nek en alle oefeningen gingen hem natuurlijk erg makkelijk af. Hij was ook grappig tijdens de les want hij kon zo maar een wedstrijdje zonnegroeten (is een yoga oefening) doen onder de yoga aanwezigen. De winnaar kwam tot 70, hijzelf vertelde tot 300x te kunnen komen. De begeleiding was ook erg goed. Ikzelf had altijd zoiets van; loop maar langs mij heen en door naar de volgende want als hij bij je stopte om je houding te corrigeren dan wist je ook dat hij het uiterste van je vroeg. De correctie gebeurde echter best wel veel bij mij. Dit gaf altijd vele oooooooo's en aaaaaaa's en zelfs vele au's wat weer op de lachspieren van de anderen werkte. Vervolgens vertelde hij dat je je moest ontspannen en rustig ademhalen en warempel het lukte daarna ook. Hij wist wat hij deed. De jongere yogaleraar is minder fanatiek en is wat religieuzer in zijn lessen, wij zeggen; hij praat meer en doet minder. Aangezien ik om 06.00 uur als het nog donker is toch niet veel van kan verstaan heb ik dus de voorkeur voor de oudere yoga leraar. Inge ook want mantra's zingen we op andere momenten van de dag al genoeg. Inge wordt steeds sterker en kan een yogales per dag nu aan. Dit was in het begin wel anders. Ik volg er regelmatig 2 per dag. Door alle yogalessen en het vegetarische eten, bracht ik maar eens een bezoek aan de ruimte waar een weegschaal stond. Deze weegschaal liet zien dat ik wel 5 kg was afgevallen en hier was ik blij mee. Inge zei echter dat ze er niets van kon zien en de volgende dag op consult bij dr Nimmy wees haar weegschaal uit dat ik niets was afgevallen. Blijkbaar keek ik teleurgesteld want dr Nimmy stelde gelijk een dieet voor. Daar heb ik haar maar voor bedankt want daar had ik geen zin in. Dr Nimmy moest lachen en vond het gewicht ook wel goed zo.........dacht ik begrepen te hebben. Een paar dagen later vroeg Inge aan dr Nimmy (dr Vipin was afwezig voor 10 dagen) of zij zich mocht wegen maar dat mocht niet want dan zou Inge daar weer over nadenken en dat is niet goed voor haar MIND. Dr Nimmy is streng. Zo kreeg ik bijna de kans om met de Tuk Tuk naar een paar winkeltjes en geldautomaat te gaan, niet ver hier vandaan, ongeveer 20 minuten met de Tuk Tuk. Samen met Kate uit Schotland, want alleen ga ik niet en Inge mag nog niet. Inge en ik wilden wel wat extra geld. De Tuk Tuk wordt echter niet voor je besteld als je geen toestemming van je dokter hebt. Aangezien het al 18.00 uur was, vond dr Nimmy het helaas niet goed. Nou ja, jammer maar volgende keer beter en het was maar de vraag of er wel geld in de automaat zal zitten want regelmatig is dit niet het geval. Voor het vertrek van Dr Vipin heeft Inge nog een nieuw behandelprogramma van hem gekregen. Voor haar betekent dit van 10 medicijn momenten naar 6 momenten, geen diarree meer en een nieuwe pasta op de onderbuik, afgedekt met een bananenblad en katoenen doek. Dit moet dan 2 uur blijven zitten. Het verschil met deze pasta op de buik is dat ze mobiel kan zijn en niet 2 uur hoeft te liggen op het matras. Inge dacht dat ze hierdoor misschien al wel in de opbouwfase zou zitten en de behandelingen wat kunnen versnellen maar dr Nimmy hielp haar uit die droom. Ze zei dat Inge nog steeds in de afvalfase zit (verwijderen van de afvalstoffen uit het lichaam bedoel ik daarmee) en slow down.

Ik wordt geroepen, ik moet de vogeltjesdans oefenen voor het festival van vanavond.

Jaaaaaaaaaaa echt we gaan vanavond de vogeltjesdans dansen maar daarover meer in de volgende blog.

Groeten van Inge en tot gauw.

1. Jannie Hilgerink:
    Wat een verhaal weer. Ben benieuwd naar de vogeltjesdans 😂😂😂
  2. Jennie:
    13 april 2018
    Ga je het wel ff filmen, zodat wij ook kunnen mee genieten? 😜😜🤣🤣
  3. Anita ten hoeve:
    13 april 2018
    Mooi om te horen en ik ben benieuwd van de vogeltjes dans
  4. Marcel:
    13 april 2018
    Veel plezier met de dans en sterkte gewenst met de afvalfase. Groetjes van ons.
  5. Truus:
    Mooi hoor! Groetjes Truus
  6. Thea Slot:
    13 april 2018
    Veel plezier met de vogeltjesdans, en succes met de afval race.
    Wat fijn dat Inge al een Joga les kan bij volhouden.
    Succes dames, petje af voor wat jullie doen.😊😊
  7. Munster:
    14 april 2018
    Karin je bent nu lenig genoeg voor de vogeltjesdans.Ik zie het al voor me .Echt mooi voor het feest.Gezellig samen naar het feest.Wat zal er genoten worden van de Nederlandse dans.Veel plezier sterkt voor Jullie beiden.Liefs