Vakantie

30 maart 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

In de vorige blog vertelde ik al dat de afgelopen dagen nieuwe mensen aan zijn gekomen. Enkele van die nieuwe mensen dachten dat het hier vakantie vieren was en gelijktijdig werken aan je gezondheid. Die schrikken na 1 dag al ontzettend en willen eigenlijk wel direct weer terug naar huis. Misschien niet goed voorbereid en het is te ver van huis om zo maar weer terug te vliegen. Iedereen vindt de reis namelijk erg zwaar. Het vervelendste vindt men hier dat er geen WIFI is. Dit hebben ze eind februari afgesloten omdat iedereen maar op zijn telefoon zat en dit komt de genezing niet ten goede en de straling is ook ongezond. Het eten valt ook niet altijd in de smaak en aangezien je maar 3 maaltijden per dag krijgt, betekend dat, echt HONGER!!! Een paar gasten hebben hier toch wel wat problemen mee, jammer om te zien vinden wij. Niet alleen voor hen maar voor het personeel want de maaltijden worden met erg veel aandacht, kleur en smaak bereidt. Erg jammer is het dan dat het niet wordt opgegeten. Natuurlijk is het wennen want 3 x per dag warm eten dat kennen wij ook niet. Hier eten ze ook geen grote porties want ze zeggen dat als je van alle smaken iets eet dan ben je verzadigd. Super gezond is het ook. Alles wordt opgedient op koperen borden en met koperen bestek eet je het op. Drinken doe je uit een koperen beker. (dit is gezonder want het schijnt antibacterieel te zijn) Dat kun je wel zien aan Inge want als zij in Nederland 3 weken aan de dunne zou zijn, dan lag ze allang aan het infuus in het ziekenhuis in Nederland. Hier dus niet, wat overigens niet betekent dat ze zich dan goed voelt. Er zijn ook gasten die hun medicijnen niet innemen omdat ze het niet lekker vinden. Jammer van zo’n reis en het geld uiteraard want gezondheid is kostbaar, letterlijk en figuurlijk. Gelukkig kun je de medicijnen ook meenemen naar huis. Wel handig dus dat hier constant dokters aanwezig zijn. Dr Vipin en Dr Nimmi zijn hier de 2 dokters waar Inge het meest mee van doen heeft. Als Dr Vipin er niet is dan meestal dr Nimmi. Er zijn er nog 2 maar daar weet ik de naam zo niet van. Dr Vipin noemen we "de grote vriend" van Inge. Natuurlijk omdat hij een bijzonder kundig man is maar meer omdat Inge vindt dat hij de religi teveel op Inge aandringt. Inge vindt hem al streng uitkijken en hij is ook onverbiddelijk. Inge moet echt de religieuze regels en diensten volgen. Inge probeert dus alleen haar medische weetjes te weten te komen van die dag en wil dan zo snel mogelijk zijn spreekkamer weer uit. Meestal lukt dit wel. Toch hebben we het gevoel dat hij haar in de gaten houd (alle dokters) of ze (en de andere gasten ook hoor) wel deelneemt aan de religieuze bijeenkomsten. Ze zien echt alles. Gisteren zaten we netjes bij de avond Poodja en toen keek dr Vipin. Heel subtiel stooten we elkaar dan aan om het gebed niet te verstoren en zijn dan toch wel blij dat we gegaan zijn. Na de dienst lachen we er om. We zijn er ook wel eens tussenuit gepiept, dan keken we elkaar aan en vroegen: heb jij zin, ik zei nee, jij ? Nee ook niet. Overslaan ? Ja doen we en weg waren we, lekker lezen of kletsen. Moet ook een keer kunnen. Om 20.00 uur gaan zo ongeveer de lampen uit en voor die tijd komt meneer Morali altijd langs ons lopen. Ik zit dan altijd nog bij Inge en wij zeggen altijd tegen hem dat hij ons controleert. We moeten dan lachen want ook hij ziet alles maar is tevens de man die ook alles voor je doet en altijd vraagt hoe het met je gaat. We kletsen altijd nog of lezen (en zullen wel teveel lawaai maken) maar de meeste gasten slapen om 21.00 uur omdat je de volgende ochtend 3 tot 4 uur voor zonsopgang  moet opstaan en aan je dag ritueel moet beginnen. Dit dagritueel zal ik nog wel eens beschrijven.

Richard zet een deze dagen nog mooie foto's erop. Ik stop ermee want de Yoga begint met een klein half uur en de volgende wil graag op de computer.

Voor alle lieve lezers, hele fijne pasen. Wat zullen wij het eitje bij het ontbijt missen deze dagen.

1. Brenda Schalken:
    30 maart 2018
    Weer dank voor je mooie verhaal .....nee Pasen kennen ze in India niet, maar wel eitjes en vuur😜🔥🐓....
  2. Gerry:
    Lieve Karin en Inge,
    Dikke maatjes, zo te lezen, met naast alle serieuze behandelingen ook ruimte soms een beetje ‘ontdeugend’ te zijn om niet altijd aan alle onderdelen mee te willen doen. Ik zie jullie zo voor me! Is er ook ruimte om iets van de omgeving te zien? Geldt het regime voor Inge elke dag? Sterkte allebei!
    Voor jullie ook Goede Pasen toegewenst!
    Groetjes en liefs, ook van Harry,
    Gerry
  3. Jannie Hilgerink:
    30 maart 2018
    Voor jullie ook hele fijne Pasen. En ik snap niet dat jullie het volhouden daar. Petje af dames. Heb weer genoten van je verhaal Karin.😘😘😘
  4. Truus:
    30 maart 2018
    Mooi verhaal weer! Ik kijk uit naar de foto's! Lieve groetjes,
    Truus en Harrie
  5. Aly Stopel:
    30 maart 2018
    Hoi dames, wat een verhaal weer, Karin wat kun jij alles goed verwoorden. Fijn dat jullie nu veel samen zijn, dit maakt het wel iets gemakkelijker lijkt mij. Ik wens jullie samen fijne Pasen en ondanks alle behandelingen ook plezier.
  6. Siny:
    30 maart 2018
    Goede week samen en ook fijne
    Paasdagen!!!
  7. Johan en hermien:
    31 maart 2018
    hoi lieve meisjes fijne Pasen ondanks de zware tijd doen jullie het zo goed samen heel veel respect en knuffels ga zo door xxx