HOE NU VERDER ?

4 juni 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

Ruim 3 weken ben ik (Karin) nu terug en heb ik de draad van het westerse leven weer opgepakt. Keuzes en beslissingen moesten weer gemaakt worden na mijn verblijf bij Inge in India. Deze keuzes en beslissingen stellen echter niets voor bij vergeleken de keuzes en beslissingen die de patiënten bij de AYV moeten maken. Het klinkt zwaar maar uiteindelijk zijn het voor een aantal mensen daar wel keuzes en beslissingen die gaan over leven en dood.

Elke dag wordt Inge ook geconfronteerd met keuzes en beslissingen die ze moet maken ten opzichte van haar gezondheid en verblijf daar.

Na de laatste echo waaruit bleek dat de eierstokken zijn gaan groeien, is er weer veel gebeurd.

Zoals jullie in Inge haar reisverhaal “lotgenoten” van 20 mei hebben kunnen lezen zijn ze begonnen met het “bombarderen” van de eierstokken. Inge vertelde toen al dat de medicatie inname van 2 soorten, een olie soort en een ander groen goedtje, als een “bom” in haar lichaam voelt. Het doel van deze medicijnen is het verschrompelen van de eierstokken waarna ze met een operatie verwijderd kunnen worden. Inmiddels is bekend dat Inge bij terugkeer in Nederland contact kan zoeken met een gynaecoloog in het MST. Haar fantastische huisarts heeft uitgezocht wie haar het beste kan opereren dus de geruststelling dat het in Nederland kan gaan gebeuren heeft ze. De vraag is alleen wanneer ?????

Telkens als Inge denkt te weten hoe de planning zal worden, wordt het toch weer anders. De laatste planning zag er zo uit dat ze nu nog 14 dagen zware medicatie tot zich moet nemen. Vervolgens zou ze nog 14 dagen lichtere medicatie moeten nemen en daarna nog 21 dagen herstellen voordat ze naar huis mag en de operatie met de chirurg kan gaan plannen. Nadat de operatie heeft plaatsgevonden hoeft ze drie tot zes maanden niets te doen, behalve herstellen en zoveel mogelijk leven volgens de AYV levensstijl en daarna tot slot voor een maand terug naar AYV. Dit alles zo is te overzien en dit is heel goed ontvangen bij Inge.

Helaas is het nu zo dat de zware medicatie zo zwaar zijn geworden dat Inge gedwongen is hiermee na anderhalve week te stoppen. Haar lichaam kan het niet meer aan. Inge heeft geen eetlust meer, ze drinkt ook veel te weinig en ze heeft veel pijn. Inge braakt deze heftige medicatie eruit, valt enorm af, slaapt bijna niet meer en is niet in staat tot communiceren. Bij het praten hapt ze namelijk lucht, vervolgens krijgt ze veel lucht in de buik wat haar veel pijn doet en de pijn kan ze niet meer verdragen.

Het was duidelijk dat Inge dit niet alleen kan doorstaan dus heeft Erik zijn verblijf bij Inge kunnen verlengen om voor haar te zorgen. Timo lost hem af zodat Inge tot 30 juni in ieder geval niet alleen is. Fantastisch en noodzakelijk!

De vraag is dus hoe nu verder ?

Nu Inge gestopt is met deze 2 zware medicijnen gaat het gelukkig weer iets beter met haar maar haar herstel zal echter tijd nodig hebben. Ze heeft nog 3 andere soorten medicijnen in te nemen en dat gaat wel goed. Deze medicijnen moeten alle “rommel” opruimen in haar lichaam en elke dag een volledige lichaamspakking zorgt hier ook voor. Inge doet erg haar best om zo goed mogelijk te eten en te drinken. Dat het allemaal zo erg zou worden wist ze niet en volgens dr Vipin is er niets anders en moet ze het ondergaan. Een duivels dilemma dus om te stoppen maar wetende van een andere patiënt die er nog veel slechter aantoe is van hele zware medicatie, was Inge hier heel duidelijk in. Tot hier en niet verder. Onverbiddelijk is ze hierin. Dat het kunnen genezen met deze alternatieve geneeswijze net zo zwaar kan zijn als in de reguliere geneeskunst vind ik nu wel duidelijk, misschien wel zwaarder omdat je geen medicatie krijgt waardoor je je weer beter gaat voelen, zoals vocht en voeding via een infuus.

De artsen bij AYV zijn er van overtuigd dat als je lichaam het niet meer aankan je ook beter  kunt stoppen want dan helpen de medicijnen toch niet meer. Je lichaam neemt het dan niet goed meer op.

Ik ben er echter van overtuigd dat dr Vipin hier wel weer iets op bedenkt. Hij zou dr Vipin niet zijn om weer een ander behandel programma  te bedenken en zeer binnenkort zullen we het weten. Elke dag kan het dus weer anders zijn, een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Zodra er meer nieuws is zal ik het jullie laten weten, wat betekend dat ik het schrijven van de blog weer overneem tot Inge er zelf weer toe in staat is.

1. Astrid Mensink:
    4 juni 2018
    Jeetje wat heftig!!!! Heel veel sterkte en positieve energie voor jou Inge!!!
  2. Celine:
    4 juni 2018
    Lieve Inge, wat heftig allemaal, maar wat fijn dat Erik en Timo je kunnen bijstaan! Heel veel sterkte!
  3. Frouk:
    4 juni 2018
    Wat een heftig verhaal Karin , wens Inge heeeel veeeeel STERKTE . Dikke kus . Liefs Frouk
  4. Thea Slot:
    4 juni 2018
    Lieve Inge, wat een heftig verhaal, kan niks anders zeggen dan heel heel veel sterkte samen met Erik en Timo.
  5. Judith Dollekamp:
    Lieve Inge (en Karin)
    Na het lezen van jullie blog is het enige wat ik kan doen je veel sterkte toewensen. Fijn dat je veel steun van je familie hebt. Ik moet vaak aan je denken.
    Liefs, Judith
  6. Jennie:
    4 juni 2018
    Lieve Inge, het is allemaal heel heftig wat je mee moet maken. Ik wens je heel veel sterkte samen met je dierbaren.
    Liefs Jennie
  7. José jannink:
    4 juni 2018
    Heel veel sterkte samen xxx
  8. Gerry:
    4 juni 2018
    Lieve Inge, meisje wat moet jij veel doorstaan!!
    Het is zwaar voor je, maar wat ongelooflijk knap van je zoals je doorzet en vecht! Je maakt keuzes met de medicatie, jij voelt het best wat je aankunt. Wij hopen en bidden voor je dat het beter met je mag gaan!! Hopelijk lukt het om weer aan te sterken! We leven enorm met je mee Inge! Heel veel sterkte!! Veel liefs van ons, Harry en Gerry xx💋💋
  9. Marcel:
    Lieve Inge
    Das een kleine tegenslag waar je door heen moet. Maar je weet zelf het beste wat er kan en niet kan. respect voor de strijd wat je moet leveren en ik hoop dat het goed komt. mooi dat je veel steun krijgt van eerst Karin en nu van Erik en later van Timo. Hoop dat het allemaal weer goed komt en wij duimen voor jou en denken aan je.
    Groetjes van ons alle drie en nog veel strekte gewenst.
  10. Brenda Schalken:
    5 juni 2018
    Karin, dank voor je duidelijke verslag, je kunt het zo goed omschrijven. Inge zet hem op....veelllll sterkte 😘
  11. Annette:
    Inge houd moed. En veel sterkte .liefs annette
  12. Brigit:
    5 juni 2018
    Heftig hoor heelveel sterkte.
    Gr brigit
  13. Truus:
    5 juni 2018
    Ik hoop alleen maar dat je je heel snel wat beter gaat voelen meid! Sterkte en groetjes van mij en Harrie
  14. Jannie doldersum:
    5 juni 2018
    Liefe Inge wat moet je toch allemaal door staan ik hoop dat het nu wat beter met je gaat ik wens je nog veel sterkte ook voor Erik liefs jannie
  15. Marianne van delft- munster:
    5 juni 2018
    Wat een verhaal en wat zwaar, wens je en ook je familie kracht, moed en wijsheid toe. Er wordt aan jullie gedacht
  16. Anita ten hoeve:
    5 juni 2018
    Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat ik wens jou en erik veel sterkte samen 😘
  17. Anneke Temmink:
    5 juni 2018
    lieve inge heel veel sterkte toegewenst , wat ben je toch een powerwomen,, ik hoop dat het je allemaal lukt. lieve groet anneke
  18. Johan en hermien:
    5 juni 2018
    lieve Inge sterkte meisje we denken en houden van jexxxxx
  19. Yolande:
    5 juni 2018
    Hoi Inge , alleen jij kan voelen wat je mee moet maken ,als dit nu je beslissing is zal dat gerespecteerd worden .Ontzettend heftig en ik ben er stil van.
    Heel veel respect voor je ,liefs Yolande
  20. Willie hendriksen:
    5 juni 2018
    In gedachten denk ik aan je.
    Ik wens je veel kracht toe.
    Een lieve groet willie
    Sterkte 😚
  21. Manon:
    5 juni 2018
    Een hele dikke knuffel en zoen voor
    Jou ! 💪🏼❤️🍀💋
  22. Sieta Carsouw:
    5 juni 2018
    Wat heftig allemaal! Heel veel sterkte gewenst Inge!!🍀.. Karin bedankt voor het duidelijke verhaal! Liefs Sieta
  23. Belinda Bakker:
    6 juni 2018
    Heel erg veel sterkte en vooral kracht en doorzettingsvermogen wens ik jou Inge (ook voor de familie die dit samen met jou doormaken), ik bid elke dag voor jou en hoop écht dat je sterk blijft en volhoud.
    Liefs Belinda xxx
  24. Irma Kremer:
    6 juni 2018
    Wat heftig en zwaar voor jou. Ik wens jou heel veel kracht en sterkte om dit allemaal te doorstaan en ook voor jouw man en kinderen Timo en Bob. Nu maar hopen dat je binnenkort een wat positiever bericht kunt plaatsen. Liefs van mij en iedereen van De Sumpel.
  25. Jet:
    6 juni 2018
    Jeetje.... wat moet je hierop zeggen.
    In gedachten bij je....

Nick...myrthe en Jet
  26. Wim Kuiper:
    Lieve Inge
    Wat heftig en ik wens je en jou gezin heel veel sterkte.
  27. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    Heel sterkte en kracht lieve Inge!! We zijn erg trots op je!! 🙏❤
  28. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    7 juni 2018
    Lieve Inge!! Zo heftig😞. Heel veel kracht en sterkte🙏 we zijn heel erg trots op je!! Veel liefs van Jolanda Herman Cas en mama Scheve😘
  29. José Znagui Hassani-Doorman:
    8 juni 2018
    Wat heftig zeg. Heel veel sterkte toegewenst voor jou Inge , je gezin en familie.
    We denken aan je . Liefs, Marian en José