EMOTIE

6 mei 2018 - Palvelichem, India

Lieve Lezers,

Vanaf nu hoop ik dat ik jullie kan vermaken met de blog.

Karin is weer terug in het mooie Holland en in haar fijne huis bij Richard en hondje Puk.

Pukje is 6 weken lang zeer goed verzorgd door onze ouders. Niets was hun teveel, hij is goed verwend.

Maar ook voor Pukje kwam het moment dat hij weer naar zijn baasjes en vertrouwde omgeving kon. Inmiddels is hij natuurlijk weer helemaal gewend.

Vanaf nu ga ik het een paar weken alleen doen. Op 2 mei is Karin na het ontbijt vertrokken met een hele ceremonie. Het "alleen" zijn is begonnen!!.

We hebben echt samen veel genoten, jullie hebben het allemaal gelezen. Als het even niet goed ging met mij waren we toch samen. Dat was heel erg waardevol.

Een groter kado kun je je eigenlijk niet wensen.

Gelukkig komt Erik 22 mei, LAAT HET VLIEGTUIG GEEN VERTRAGING HEBBEN!!

Deze week is eigenlijk de week van de "EMOTIE".

Veel emotie omdat Karin is vertrokken en dan nog eens het bericht krijgen van Dr. Vipin dat ik toch echt naar verwachting minstens zes tot zeven maanden moet blijven. De medicijnen moeten elke cel in mijn lichaam genezen, en als je dit niet in deze omgeving doet met Ayurvedisch voedsel-Yoga-meditatie-medicijnen, dan brengt dit je lichaam niet in balans. Jullie kunnen het je voorstellen dat alles anders is in de "westerse" wereld, en mijn lichaam moet weer zo gezond zijn dat ik dit tegen die tijd allemaal weer kan verdragen en aankan. Ergens in mijn achterhoofd had ik toch nog de stille hoop dat het misschien iets eerder kon. Dr Vipin zal het me zeggen als ik eerder weg kan. Ik zal het hem vast nog wel helpen herinneren.

Vanwege al deze emoties ben ik al een paar dagen flink aan de diarree geweest, moest ik op "het matje" komen bij de yogaleraar met als gevolg dat ik Pranayama-oefeningen ( ademhalingsoefeningen) moet gaan doen en kreeg ik Mantra's mee van Dr. Vipin.

Wat ik dacht? "Wat heb ik me hiermee toch op de hals gehaald". Dus vanaf vandaag moet de knop maar weer om, anders gaat het wel heel moeilijk worden en dat willen we toch ook weer niet. Het is zo al lastig genoeg.

Mijn dagprogramma is iets veranderd. Dat komt door de stand van de zon.

Ja, serieus, geen geintje.

Er was altijd een Pooja ( soort van gebedsdienst) om 05.00 uur, veel te vroeg natuurlijk om naartoe te gaan maar die Pooja is nu in tijd verzet naar 06.30 uur.

Heerlijk zou je zeggen, maar niets is minder waar. De Yogales hebben ze naar 05.00 uur verplaatst. Ik wist niet wat ik hoorde!!! Gekkenwerk.

De Pooja kan n.l. alleen beginnen wanneer de zon een bepaalde stand heeft.

Omdat ik wel enige rek en strekoefeningen nodig heb, gaat de wekker vanaf nu dus af om 04.30 uur.

Mijn dagprogramma ziet er nu als volgt uit:

5.00-6.15 Yoga ( op de ZEER nuchtere maag)

6.30-7.30 Pooja ( ik kom wel ietsje later hoor!)

7.30-7.45 uur  medicijnen bij de Pharmacy halen en vervolgens Pranayama oefeningen doen.

8.00-9.00 uur Behandelingen

9.10-9.40 ontbijten( honger heb je wel als het al zo laat is)

10.00-10.30 Consult dokter

11.00-12.00 douchen-medicijnen innemen( vanwege een dikke pasta inclusief een bananenblad en doek op mijn hoofd en mooie haar heb, duurt het ongeveer een uur voordat alles eruit gewassen is en ik weer fris en toonbaar ben)

Sorry dames van kapsalon Kuypers, wanneer ik terug ben krijgen jullie echt veel werk om mijn haar weer mooi te krijgen. Ik laat het ook maar al te graag aan jullie over.

12.00-13.00 uur Yoga Nindra ( Relaxen, daar wordt ik steeds beter in)

13.00-13.45 uur lunchen.

15.00 en 16.00 uur weer medicijnen nemen en ophalen bij de Pharmacy

16.00-17.00 Yoga ( alleen bij bewolkt weer anders is het zo ontzettend warm)

17.15 uur Pranayama oefeningen

17.30-18.00 uur avondeten.

18.00-19.00 uur Avondpooja.

Overdag en in de avonduren is er dan toch nog tijd om te bellen, appen, internetten, lezen . Hier maak ik gewoon tijd voor, want dat is het meest fijne.

Deze week ben ik begonnen met videobellen met een paar lieve mensen  en natuurlijk Bob, Timo en Erik. Ik weet niet of er al iemand gek van me wordt.

Jullie zullen begrijpen dat ik dit niet met iedereen kan doen, al zou ik wel willen.

Vanaf 10 mei start er weer een nieuw programma voor mij, (hopelijk geen pasta's of zo meer op mijn hoofd) en het plan is om ongeveer 15 mei weer bloed te prikken en een echo te maken. Hopelijk is er dan weer resultaat geboekt. Tenslotte doen we het hiervoor en het motiveert om door te gaan.

Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden.

Voor nu is het even weer klaar, ik maak niet zo gek veel mee, en uitjes staan er ook ( nog) niet op de planning.

Veel lieve groetjes van mij voor iedereen.

1. Jannie Hilgerink:
    6 mei 2018
    Jeetje Inge dat is nog een lange tijd dat je moet blijven. Maar ervan uitgaande dat het helpt moet je de schouders er maar goed onder zetten. 🤗Voor mijzelf ben ik wel blij dat Karin er weer is in ons team volgende week. Heb haar best wel gemist ook al is ze nog maar kort mijn collega 😀. Ik blijf je volgen ook zal ik natuurlijk via Karin het 1 en ander horen. Dus zet 'm op 😘😘😘
  2. Karin:
    6 mei 2018
    Lief zusje ik mis je maar ben heel trots op je. Je kunt het, het gaat goed komen en we bellen of appen elke dag. Dikke kus van ons allen😘😘😘😘
  3. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    Lieve krachtige Inge. Ben super trots op je!! Denk aan je elke dag. ♡♡♡
  4. Sieta Carsouw:
    6 mei 2018
    Lieve Inge, heel veel sterkte...je kunt het!
    Liefs Sieta
  5. Marcel:
    6 mei 2018
    Veel sterkte en hou vol wij duimen voor jou. groetjes van ons
  6. Anita ten hoeve:
    6 mei 2018
    Veel sterkte en hou het vol veel anita 😘👋
  7. Marie Bikker:
    Lieve Inge,
    Ben super trots op je .
    Liefs van Marie Bikker😘
  8. Gerrie en Johan:
    6 mei 2018
    Lieve Inge, wij hebben zoveel respect voor je. Als ik je verhalen lees denk ik wat ben je sterk ondanks je moeilijke momenten. Nog even en Erik is bij je om je te steunen en extra energie te geven.
    Wij denken aan je xx
  9. Johan:
    Hallo Inge
    Wat een programma dat je iedere dag weer ondergaat! Respect! Ik ken je natuurlijk al heel lang en wat enorm knap hoe jij, die altijd alles onder controle wilde hebben er op deze manier en met die overgave het oppakt. Dik compliment👍👍👍
    Zoals mijn tante jo uit enterbroek altijd zegt: houd je dapper , het gaat goed komen op deze manier 😄😄😄🙏🙏🙏
  10. Brenda Schalken:
    6 mei 2018
    Ohhhh....Wat een emotie, maar wel leuk dat je zelf nu verder schrijft, wens jou vanuit een zonnig Nederland nog veel doorzettings vermogen, kop op, je kunt het!! 👍🏼😘🌞😎
    Alle respect voor jou!!! Leef met je mee ☘️
  11. Sinette Bos:
    6 mei 2018
    lieve Inge. Enorme bewondering voor je. Kom op. Je kunt het!! We denken aan je.
  12. Johan en hermien:
    lieve

lieve Inge kop op je kunt het
  13. Marthijn:
    7 mei 2018
    Jeetje lieve Inge.. hier kom je ook wel weer over heen he? Het is zo 22 mei dat je man bij je is.. houd het vol je kan het.. je bent een sterke vrouw .. Heel veel sterkte de komende tijd en ik leef met je mee 😘😘
  14. Jannie doldersum:
    7 mei 2018
    Inge je kan het je bent een sterke vrouw veel liefs jannie
  15. Truus:
    Complimenten Inge, het gaat je wel lukken allemaal! X
  16. Thea Slot:
    7 mei 2018
    Hoi lieve Inge, wat een programma heb jij dagelijks, super knap van jou.🍀 Nu naar 22 mei leven dat jou lieve mannetje bij jou komt.
    Spannend wanneer er weer foto's worden gemaakt, wij gaan voor jou 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻.
    Heel veel sterkte nog.😍😍
    Liefs Thea.
  17. Annette:
    Hoi inge
    Zo dat is me een dag vullend progamma zeg .wat zul je moe zijn aan het eind vd dag. Maar het is voor een goed doel. Groetjes annette schokker
  18. Yolande:
    10 mei 2018
    Hoi Inge,inderdaad een programma ,waar je een doorzettingsvermogen voor moet hebben.En dat heb jij ,gelukkig komt je man snel langs!
    Heel veel kracht en geduld .
    liefs Yolande
  19. Jasmijn:
    12 mei 2018
    Bikkel, wat een druk programma! Heel knap hoe je dit doet! Nog even en dan heb je weer fijn bezoek. Denk aan je!
  20. Henriette, Nick en Myrthe:
    14 mei 2018
    You go girl.... respect voor jou, wat een schema 🤔