“ KIES JE PAD “

2 februari 2018 - Palvelichem, India

Lieve lezers,

Telkens zijn er weer nieuwe ontwikkelingen en soms zelfs te veel om allemaal te vermelden. Er moet gewerkt worden, huishoudelijke klusjes wachten altijd  ( al stelt dit niet veel meer voor als je nog met zijn tweeën bent ),  een blog bijhouden en de gezellige sociale contacten onderhouden. Gelukkig kan ik heel veel dingen doen die ik leuk vind en heb ik de nodige vrije tijd. Ik besef dat dit voor veel mensen anders is dus tel ik mijn zegeningen.

Als je een diagnose kanker krijgt zoals Inge dan besef je pas wat voor emotionele impact dit heeft op haar en op haar omgeving. We zijn nu inmiddels ruim een jaar verder waarin veel gebeurd is. Wat ik toch heel bijzonder vind aan Inge is hoe snel ze haar eigen regie weer in eigen hand heeft genomen nadat ze de diagnose kreeg. De oncoloog heeft er zelfs geen weerwoord op.

In het boek Ayurveda van Happinez zag ik een heilig geschrift ( Atharva Veda )staan, wat Inge typeert.

‘ Laat je niet leiden door anderen,

word je bewust van je eigen doel,

verzamel je eigen ervaringen

en besluit zelf welk pad je neemt. ‘

Heel moedig want elk besluit is toch soms ook een duivels dilemma.

Volgens Ayurveda hebben alle gebeurtenissen invloed op ons leven. Is de balans verstoord dan zitten we niet lekker in ons vel, kunnen we niet optimaal functioneren en kunnen zelfs ziek worden. Om die balans te herstellen kun je dus de ayurvedische leefregels volgen. Het kan een enorme uitdaging zijn om sommige adviezen op te volgen want het zijn nu net de dingen waar je geen zin in heb maar vaak heb je er dan wel weer het meeste baat bij. ( Ik denk nu direct aan de sportschool ).

Hoe de eeuwenoude gezondheidsleer precies werkt is volgens het boek Happinez vooral een hele ontdekkingsreis naar jezelf.

Inge is flink uit balans kun je wel zeggen dus haar ayurvedische leefregels worden vast heftig en langdurig. Volgende week wordt Inge hier op voorbereid door de “ soort van vriendin “ van Inge, zie de blog “ DE KUNST VAN HET LEVEN “. Zij heeft al de nodige ervaring met deze leefstijl en kan ongetwijfeld ook alle vragen beantwoorden die we hebben over de Ayurvedische Yoga Villa. Ze had al aangegeven dat Inge weinig kleding mee kan nemen in haar koffers want ze zou veel medicijnen mee terug moeten nemen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar deze waardevolle informatie en hoop jullie er volgende keer meer over te vertellen.

Ondertussen blijven de lieve donaties komen, zowel via doneeractie.nl als ook aan haar persoonlijk. Inge heeft haar pre-check waar ze heel blij mee is (de benodigde documenten voor haar visum is goedgekeurd en nu onderweg naar het consulaat ) en de bevestiging van afspraak op 28-02 bij de ambassade is binnen .

Als laatste voor vandaag, ik heb mijn e-visum ontvangen.

Tot volgende week...........

1. Marcel:
    2 februari 2018
    Gelukkig het visum is binnen, op naar de volgende stap. Wat dit ook mag zijn als er hulp nodig is zal ik er zijn.
  2. Jolanda cas en Herman en mama scheve:
    2 februari 2018
    Fijn dat het visum geregeld is!! Nu weer verder😘
  3. Jannie Hilgerink:
    2 februari 2018
    Fijn dat jij je visum geregeld hebt Karin. En nu idd op naar de volgende stap. Let goed op je zelf. Dat ook jij genoeg rust en ontspanning krijgt. Je krijgt nog genoeg voor je kiezen 😍😍😍
  4. Truus:
    Nu het visum van Inge!
  5. Jaire van sloten:
    3 februari 2018
    fijn dat je visum geregeld is nu over op de volgende stap heel veel succes 👍😘😍😍😍